Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü

  • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü
  • Tanıtım
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı; kamu ve özel sektör avukatlık, adalet sarayı ve çeşitli kurum ve kuruluşların hukuk birimlerinde faaliyet göstermek üzere nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan iki yıllık yükseköğretim programıdır.

Programın amacı, hukuk sektöründe gerekli hukuksal terim ve deyimleri bilen, hukuki kavramlara hakim, büro içinde ve dışında gerekli olan haberleşmeleri, organizasyonları sağlayıp iletişim kurabilen, etkili ve akıcı sunum yapan, bilgisayarda ofis programlarını kullanarak yazışmalara hakim, dosyalama ve arşivleme yapmayı bilen, kuruma uygun iş mektubu içeriği oluşturabilen, Türkçe’yi iyi konuşabilen, temsil etme becerisine sahip, hukuk dosyalama sistemini ve dava hizmetlerini izleyebilen özverili, nitelikli elemanlar yetiştirmektir.

Bu amaca ulaşmak için programda gerekli teknik dersler verilmektedir. Hem sekreterlik hem hukuk eğitimi veren meslek yüksekokullarının açılmasıyla hukuk sekreterliği, rastlantı sonucu çalışılan bir meslek olmaktan çıkmıştır. Bu durum hukuk sekreterliği mesleğinin önemini ortaya çıkaracak eğitim ihtiyacını doğurmuştur. Bu nedenle ön lisans eğitimi veren meslek yüksekokullarında hukuk büro yönetimi ve sekreterliği eğitimi verilmeye başlanmıştır. Programdan mezun olanların ara iş gücü açığını doldurması planlanmaktadır.

Program yüksekokuluzda 2020-2021 Eğitim-Öğretim döneminde açılmış ve öğrenci alımına başlanmıştır.
Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Zile Meslek Yüksekokulu, Mümtaz Turgut Topbaş Kampüsü, Yunus Emre Mh.,Çekerek Cad., No:50, 60400, Zile/TOKAT Tasarım: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı [Web Grubu], 2018© Tüm Hakları Saklıdır.